fbpx

GLi:n asiakastyytyväisyys on erinomaisella tasolla

01/22/2024

GLi:n asiakastyytyväisyys on erinomaisella tasolla

 

Toteutimme viime vuoden lopulla asiakastyytyväisyystutkimuksen, jonka mukaan suurin osa tutkimukseen osallistuneista asiakkaistamme on valmiita suosittelemaan yritystämme ja palveluitamme kollegoilleen. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme luotettavin kumppani ja tulokset vahvistivat, että olemme onnistuneet lunastamaan palvelulupauksemme erinomaisesti.

Tutkimuksessa GLi Yhtiöiden NPS-luku oli +58, joka ylittää selvästi kuljetus- ja logistiikka-alan keskiarvon +41.  NPS eli Net Promoter Score on asiakastyytyväisyyden mittari, joka kertoo kuinka todennäköisesti asiakkaat suosittelisivat yritystä, tuotetta tai palvelua ystävilleen tai kollegoilleen.

Yleisarvosanamme ja palvelumme kokonaiskeskiarvo oli 9, kouluarvosana-asteikolla mitattuna. Asiakkaidemme vastauksissa korostui erityisesti yhteistyön joustavuus, palvelun nopeus ja luotettavuus.

”Olemme erittäin kiitollisia asiakkaillemme luottamuksesta. Haluamme tarjota parasta asiakaspalvelua, ja pyrimme kehittämään palveluitamme ja toimintamme laatua jatkossakin entistä paremmiksi” kiittää toimitusjohtaja Rami Keinänen.

”Iso kiitos tuloksesta kuuluu tietysti myös henkilökunnallemme, jotka ovat tehneet erinomaista työtä. Meillä on sitoutunut ja ammattitaitoinen porukka ja se näkyy myös asiakaskyselyn tuloksissa”, toteaa Keinänen.

 

Kokemuksia GLi:n toiminnasta asiakkaiden sanomana:

”Luotettavaa kuljetuspalvelun tuottamista”.

”Nopeasti asiakkaan pyyntöihin reagoiva. Turhat byrokratiat jätetty pois”.

”Kuljetukset tarvittavan nopeita, palvelu joustavaa ja kuljetuksien hinnat kilpailukykyisiä”.

”Nopeaa ja mutkatonta palvelua”.

”Hoitaa hommansa sovitusti”.

 

GLi:n asiakastyytyväisyystutkimuksen toteutti loppuvuodesta 2023 Servitium. Tutkimukseen vastasi kolmannes kaikista GLi Yhtiöiden asiakkaista.

Mikä on NPS? – lue lisää:

NPS on kansainvälisesti käytetyin asiakasuskollisuuden mittaustapa. NPS-mittauksessa yhden kysymyksen avulla mitataan suositteluhalukkuutta ja tyytyväisyyttä: “Kuinka todennäköisesti suosittelisit yrityksen palvelua ja/tai tuotteita?”. Kysymykseen vastataan asteikolla 0 – 10. Vastaus 0 tarkoittaa erittäin epätodennäköistä suosittelua ja 10 erittäin todennäköistä suosittelua.

Vastaajat jaetaan heidän vastaustensa perusteella kolmeen luokkaan, jotka ovat suosittelija, passiiviset ja arvostelijat.

NPS -mittauksen tulos lasketaan vähentämällä arvostelijoiden prosenttimäärä suosittelijoiden prosenttimäärästä, jolloin tulokseksi saadaan yritykselle NPS -luku. Lukuarvo voi sijoittua välille -100 ja 100. Negatiivinen tulos kertoo yrityksellä olevan enemmän arvostelijoita kuin suosittelijoita – ja positiivinen taas päinvastoin.

Tulokset vaihtelevat toimialoittain, mutta yleisesti ottaen tuloksena jo yli nollan tulos on hyvä, yli 30 erinomainen ja yli 70 loistava. Kuljetus- ja logistiikka-alan keskiarvo on +41, GLi Yhtiöiden NPS -luku +53 on reilusti yli keskiarvon.

Ajankohtaista