fbpx

GLi:n uusi logistiikkakeskus aukesi Lempäälän Ideaparkiin

10/19/2023

GLi avasi logistiikkakeskuksen kauppakeskus Ideaparkiin.

 

Lempäälässä sijaitseva Ideapark on yksi Suomen suurimmista kauppakeskuksista. Pinta-alaa on huikeat 125 000 neliömetriä ja kaikkiaan Ideaparkissa työskentelee vakituisesti yli tuhat ihmistä sen lähes kahdessa sadassa liikkeessä ja palvelupisteessä.

GLi Yhtiöt avasi Ideaparkiin syyskuun alusta kaikkia kauppakeskuksen yrityksiä palvelevan logistiikkakeskuksen.

”Jokaisella Ideaparkin toimijalla ja palveluiden tarjoajalla on nyt oma logistiikkakeskus käytettävissä. Tarjoamme kauppakeskuksen sisäiset logistiikkapalvelut yrittäjien käyttöön yhdestä pisteestä. Meillä on riittävästi kapasiteettia, tilaa ja henkilökuntaa, jotta voimme palvella kaikkia yrittäjiä mahdollisimman tehokkaasti”, kertoo GLi yhtiöiden toimitusjohtaja Rami Keinänen.

Yrittäjille tarjolla monipuoliset sisälogistiikan palvelut

Ideaparkin sisälogistiikkakeskuksen palveluihin kuuluu tavaralähetysten vastaanottoa, kauppakeskuksen sisällä tapahtuvia tavaroiden siirtoja ja keräilyä sekä lähettämistä.

”Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kun yrittäjille on tulossa tavarantoimituksia, ne voidaan vastaanottaa ja lajitella meidän logistiikkakeskuksessamme. Tämän jälkeen toimitamme tavarat asiakkaille eli suoraan kauppakeskuksen toimipisteisiin, sovittujen aikataulujen mukaisesti”.

”Voimme myös keräillä lähtevät tavaralähetykset toimipisteistä, jotta ne ovat kätevästi noudettavissa meidän logistiikkakeskuksesta. Tarvittaessa voimme huolehtia myös tavaroiden pakkaamisesta ja noutojen ilmoituksista eri kuljetusyrityksille tai tavarantoimittajille”.

”Ideaparkin logistiikkakeskus tarjoaa yrittäjille myös lisävarastotilaa, esimerkiksi tulevan sesongin tuomaan tarpeeseen tai säännöllisempään hyllytilan puutteeseen. Meillä mahtuu varastoon kerralla yli 500 kuormalavaa”, Keinänen kertoo.

Sisälogistiikkapalveluista monenlaista hyötyä yrittäjien arkeen

GLi:n logistiikkakeskuksen palvelut helpottavat yrittäjien arkea ja tuovat monenlaista hyötyä ilman kiinteitä kuluja.

”Toimipisteisiin voi saapua tavaraa useamman kerran, pitkin päivää tai juuri silloin, kun on ruuhka-aika. Mikäli ne vastaanotetaan suoraan myymälässä, siihen kuluu turhaan aikaa, joka on pois tuottavammasta työstä, kuten asiakkaiden palvelusta. Kaikilla toimijoilla ei ole käytettävissä resursseja logistiikkaan, jolloin me voimme tehdä tämän heidän puolestaan ja tuoda päivän toimitukset kerralla, silloin kun se heille parhaiten sopii”, Keinänen selventää.

”Vastaava tilanne voi syntyä myös silloin, kun toimipisteestä lähtee ulos tavaraa. On huomattavasti helpompaa, jos on vain yksi noutoaika sovittuna. Kaikissa myymälätiloissa ei välttämättä ole myöskään riittävästi tilaa käsitellä saapuvaa tavaraa. Me voimme vastaanottamisen lisäksi myös purkaa ja lajitella tavarat, ja tarvittaessa hoitaa myös hyllytyksen”.

”Ja parasta tietysti yrittäjien kannalta on se, että he maksavat vain tarpeen mukaan tehdystä työstä tai tilasta”, muistuttaa Keinänen.

Ratkaisut pieniin ja suurin logistiikkatarpeisiin

Sisälogistiikkakumppanina GLi tarjoaa myös lisäarvopalveluita asiakkaiden tarpeiden mukaan.

”Esimerkiksi, jos yrityksellä tulee tarve toimittaa asiakkaalle pikaisesti paketti kesken työpäivän tai jopa lauantaina, niin se voidaan saada GLi:n kautta perille parhaimmillaan alle tunnissa tilauksesta.”

”Olemme myös tottuneet ratkaisemaan yllättäviäkin logistisia tilanteita, olipa tarpeet sitten pieniä tai suuria. Tästä voisin mainita esimerkkinä Tampereen Pienen Lelukaupan, joka avasi juuri myymälän Ideaparkiin. Myymälätilan hyllyt koottiin meidän toimesta ja kauppias Janne Kataja oli erittäin tyytyväinen palvelumme laatuun ja nopeuteen”, kehaisee Keinänen.

Lisää sisälogistiikkapalveluistamme voit lukea täältä >>

Ajankohtaista